2022 ESports dalam Amerika Syarikat

Permainan esport telah pun menjadi arus perdana di Amerika Syarikat. AS berdiri tinggi di antara wilayah paling popular dan menguntungkan di dunia dalam hal ehwal e-sukan. 'Status' ini diilhamkan oleh pelbagai faktor, antaranya ialah kebanyakan orang telah menerima permainan dan penstriman kompetitif sebagai laluan kerjaya. Perkara e-sukan, termasuk tontonan dan perjudian di Amerika Syarikat, terus melonjak ke tahap baharu.

Pertaruhan pada esports nampaknya lebih seperti pertaruhan pada acara sukan tradisional. Pemain sentiasa menekan kelebihan mereka terhadap pembuat taruhan dalam usaha untuk mengembangkan wang mereka. Walau bagaimanapun, persekitaran permainan dalam sukan sudah pasti berbeza daripada sukan tradisional.

2022 ESports dalam Amerika Syarikat

Bagi seorang petaruh, perkara yang paling penting biasanya adalah untuk mencari tapak pertaruhan eSukan dalam talian yang terbaik. Banyak tapak pertaruhan eSports terkemuka menawarkan cara yang selamat untuk membuat deposit dan meletakkan taruhan. Memeriksa tapak pertaruhan eSports terbaik di AS boleh mengelirukan, terutamanya bagi pendatang baru. Untuk membantu penonton mengharungi lautan tapak pertaruhan eSports di AS, artikel ini akan menyerlahkan beberapa pilihan utama yang memenuhi keperluan pemain eSports Amerika berdasarkan kepelbagaian pasaran pertaruhan dan kualiti peluang yang ditawarkan.

Section icon
Sejarah pertaruhan esports di Amerika Syarikat

Sejarah pertaruhan esports di Amerika Syarikat

Industri eSports AS ialah industri bernilai bilion dolar. Pertaruhan esports bukan seperti mana-mana trend lain; ia adalah industri yang berkembang pesat yang akan kekal di sini. Ciri yang menonjol dalam industri ini ialah keadaan berubah dengan pantas, yang menjadikan industri ini menarik dan menguntungkan pada masa yang sama.

Sejarah eSports kembali ke tahun 70-an selepas keluaran dua video popular, Asteroid dan Invaders. Ini menandakan permulaan permainan Arcade dalam sejarah eSports. Pada masa itu, industri permainan agak dinamik.

Memandangkan konsol permainan menjadi lebih mudah diakses pada tahun 80-an, parti rangkaian kawasan setempat menjadi kebiasaan. Permainan video berbilang pemain tidak lama kemudian diikuti dan kemudian menjadi popular pada tahun 90-an. Ini menyaksikan keluaran dua 'gelaran popular' pada masa itu, Gempa dan Counter-Strike.

Pemain video tidak perlu berkumpul di kawasan yang ditetapkan untuk bermain permainan berbilang pemain dengan sambungan internet yang lebih baik di AS. Ini menarik ramai pemain dan penonton yang boleh berhubung dengan cara yang benar-benar baharu. Ini menyaksikan kejohanan menarik penonton yang ramai, bukan sahaja di Amerika Syarikat tetapi juga di seluruh dunia.

Memandangkan kumpulan hadiah untuk kejohanan eSports melonjak ke tahap baharu, peminat eSports tidak mahu ketinggalan dan tidak lama kemudian mula meletakkan taruhan pada pasukan kegemaran mereka. Ini seterusnya membawa kepada pempopularan pertaruhan eSports dalam talian, di mana pemain boleh bertaruh pada kulit atau wang sebenar.

Sejarah pertaruhan esports di Amerika Syarikat
Esports pada masa kini di AS

Esports pada masa kini di AS

Hari ini, terdapat beberapa peraturan ketat mengenai pertaruhan sukan dan eSports. Tetapi bernasib baik, masih terdapat beberapa kawasan kelabu yang cenderung lebih lembut daripada mengehadkan. Walau bagaimanapun, eSports sudah pasti merupakan aktiviti hobi yang paling pesat berkembang di AS, menarik hampir 300 juta penonton.

Amerika Syarikat ialah peneraju dunia dalam inovasi, dan ini meliputi pertaruhan eSports. Dengan hanya segelintir negeri AS yang membenarkan industri pertaruhan sukan terkawal dan juga sebilangan kecil yang mengiktiraf eSports, adalah fakta yang diketahui bahawa pembuat taruhan AS bermain mengejar rakan sejawat mereka di luar negara. Walaupun begitu, pertaruhan eSports di Amerika Syarikat menikmati ramai pengikut.

Memandangkan eSports terus berkembang maju di Amerika Syarikat, kebimbangan utama ialah sama ada industri eSports Amerika Syarikat mempunyai masa depan yang penting. Sehingga kini, beberapa negeri telah menerima pertaruhan eSports, manakala yang lain, termasuk di mana pertaruhan sukan dibenarkan, masih ragu-ragu tentang pertaruhan eSports.

Memeriksa landskap pertaruhan eSukan semasa di AS sudah pasti akan mendedahkan perkara yang mungkin menghalang pemasaran daripada mencapai potensinya. Di samping itu, kajian sebegini juga boleh memberi sedikit penerangan tentang apa yang mungkin berlaku pada masa hadapan.

Esports pada masa kini di AS
Masa depan pertaruhan sukan di AS

Masa depan pertaruhan sukan di AS

Industri eSports AS masih belum mencapai potensinya. Namun, masih terdapat sedikit cahaya di hujung terowong. Pada mulanya, khalayak sasaran nampaknya lebih berminat dengan pertaruhan sukan, tetapi pandemik COVID-19 dan faktor lain telah memaksa pertaruhan untuk mempertimbangkan pertaruhan eSports.

Pertumbuhan industri eSports yang belum pernah berlaku sebelum ini menawarkan setiap sebab untuk kekal positif tentang apa yang akan berlaku pada masa hadapan. Potensi untuk pertaruhan eSports menjelaskan mengapa pembuat taruhan terbaik dalam industri telah cepat merebut peluang yang ditawarkan oleh pertaruhan eSports.

Tidak syak lagi bahawa pertaruhan eSports dalam talian pasti lebih mudah diakses oleh penumpang. Ini bermakna ia juga akan mengalu-alukan beberapa persaingan antara tapak pertaruhan eSports terbaik AS. Oleh itu, petaruh esports boleh mengharapkan lebih banyak peluang pada skala yang lebih luas. Tidak dinafikan, masa depan pertaruhan eSports di AS mempunyai masa depan yang cerah!

Masa depan pertaruhan sukan di AS
Adakah kasino sah di Amerika Syarikat?

Adakah kasino sah di Amerika Syarikat?

Permainan kasino dalam talian telah menyaksikan ledakan hebat dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Telah diperhatikan bahawa undang-undang perjudian Amerika mempengaruhi sejarah perjudian dalam banyak cara. Perjudian kekal diharamkan di kebanyakan negeri Amerika dalam dekad yang lalu, kecuali Louisiana dan Nevada. Walau bagaimanapun, perkara telah berubah, dengan kebanyakan negeri menghalalkan permainan dalam talian, termasuk permainan kasino dalam talian tradisional, loteri dan pertaruhan sukan.

Perjudian adalah sah di AS di bawah undang-undang persekutuan. Walau bagaimanapun, kesahihan perjudian atau permainan kasino disertakan dengan beberapa sekatan, kebanyakannya terpakai untuk perjudian antara negeri dan dalam talian. Perlu diingat bahawa perjudian gaya kasino kurang meluas. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, ia hanya di Nevada dan Louisiana, di mana perjudian kasino adalah sah di seluruh negeri. Kebanyakan, jika tidak semua, negeri lain yang membenarkan perjudian gaya kasino menyekat aktiviti perjudian untuk memilih kawasan geografi.

Walaupun beberapa bentuk perjudian dianggap sah di banyak negeri, industri ini dikawal dengan sangat tinggi. Sebagai contoh, perjudian kasino dalam talian berkemungkinan besar menyalahi undang-undang dalam kebanyakan bidang kuasa. Walau bagaimanapun, penguatkuasaan adalah amat sukar dan longgar.

Adakah kasino sah di Amerika Syarikat?
Perundangan esport di Amerika Syarikat

Perundangan esport di Amerika Syarikat

Bolehkah seseorang bertaruh pada eSports di Amerika Syarikat? Kebanyakan petaruh eSports sudah pasti mahu soalan ini dijawab. Adalah mungkin untuk bertaruh pada eSports dalam talian, hanya pemain dikehendaki melakukan beberapa usaha wajar. Untuk mengatakan bahawa undang-undang pertaruhan di AS adalah rumit adalah suatu pernyataan yang meremehkan. kenapa? Memahami kesahihan pertaruhan sukan dalam talian, termasuk eSports, memerlukan pemahaman yang mendalam tentang undang-undang persekutuan, negeri dan tempatan.

Negeri dengan undang-undang esport

Sehingga 2021, hanya empat negeri AS yang mempunyai undang-undang khusus untuk pertaruhan eSports. Mereka termasuk New Jersey, Nevada, Tennessee dan West Virginia. Negeri-negeri lain telah berminat untuk mengawal selia pertaruhan eSports, bermakna pertaruhan eSports tertakluk kepada beberapa peraturan dan peraturan tetapi tidak dihalalkan sepenuhnya. Contoh negeri di mana eSports dikawal termasuk New York, Iowa, Illinois, Arkansas, Delaware, Michigan, Rhode Island, Montana, Oregon, New Mexico dan Pennsylvania.

Seperti yang sedia ada, negeri-negeri lain, terutamanya yang telah menghalalkan pertaruhan sukan, tidak menyatakan kedudukan itu apabila ia berkaitan dengan pertaruhan pada acara eSports. Penggubal undang-undang di banyak negeri dijangka mengalihkan perhatian mereka kepada acara eSukan dan cara ia akan diklasifikasikan.

Tidak kira di mana pemain tinggal, mereka mesti memberi perhatian kepada undang-undang eSports negeri mereka sebelum mereka mula meletakkan taruhan.

Perundangan esport di Amerika Syarikat
Akta Pertaruhan di Amerika Syarikat

Akta Pertaruhan di Amerika Syarikat

Pertaruhan sangat dikawal di Amerika Syarikat. Industri ini tertakluk kepada kedua-dua peraturan negeri dan persekutuan. Undang-undang ini menyentuh kawasan di mana pertaruhan dibenarkan, jenis perjudian, siapa yang boleh berjudi dan amalan terbaik. Yang berkata, berikut adalah beberapa tindakan pertaruhan penting di Amerika Syarikat:

Akta Penguatkuasaan Perjudian Internet 2006 yang menyalahi undang-undang

Akta ini melarang institusi kewangan daripada memproses bayaran daripada orang yang menyertai aktiviti perjudian internet yang menyalahi undang-undang. Sehubungan dengan ini, individu yang terlibat dalam perjudian dikehendaki memberikan bukti keupayaan undang-undang mereka untuk berbuat demikian.

Akta Kawal Selia Perjudian India

Akta ini memberikan mandat kepada puak India yang dikawal oleh persekutuan untuk mengawal selia aktiviti perjudian di Tanah mereka. Undang-undang ini digubal dalam usaha untuk mempromosikan kedaulatan puak.

Akta Perlindungan Sukan Profesional dan Amatur (PASPA)

Undang-undang Persekutuan 1992 ini, juga dikenali sebagai Akta Bradley, direka untuk mengharamkan pertaruhan sukan di semua negeri AS dan menghalang setiap negeri daripada mengawal selia aktiviti perjudian. Undang-undang ini telah dipertandingkan oleh New Jersey, yang akhirnya menyaksikan ia terbalik, sekali gus menegakkan kesahihan pertaruhan sukan di New Jersey.

Akta Perniagaan Perjudian Haram

Akta ini diluluskan khusus untuk menangani perjudian bersindiket. Di bawah akta ini, orang yang didapati bersalah menjalankan, membiayai, mengurus atau mengendalikan perniagaan perjudian haram boleh didenda atau dipenjarakan.

Akta Pertaruhan di Amerika Syarikat
Permainan kegemaran pemain Amerika Syarikat

Permainan kegemaran pemain Amerika Syarikat

Sama seperti NFL sentiasa mendahului industri pertaruhan sukan, tajuk eSports tertentu sangat popular di Amerika Syarikat. Apabila industri eSports berkembang, pemain perlu berurusan dengan beribu-ribu pilihan. Walaupun tajuk yang lebih baharu sentiasa berpeluang untuk naik ke puncak, berikut adalah beberapa daripadanya gelaran paling popular di kalangan petaruh eSports AS.

League of Legends (LoL)

LoL ialah salah satu eSports yang paling dikagumi di seluruh dunia, bukan hanya di Amerika Syarikat. Permainan ini sudah pasti fenomena di AS, sebahagian besarnya kerana ketersediaannya sebagai permainan percuma untuk dimainkan dan fakta ia mempunyai hadiah wang yang paling menguntungkan.

CS: PERGI

Juga dikenali sebagai Counter-Strike: Serangan Global, CS:GO menikmati populariti besar-besaran di AS. Permainan ini sangat mudah untuk ditonton dan diikuti, walaupun untuk seseorang yang tidak berpengalaman dalam eSports, yang menjelaskan mengapa permainan ini sinonim dengan lonjakan populariti setiap tahun.

DOTA 2

DOTA 2 mempunyai persamaan yang hampir dengan LoL. Kedua-dua tajuk eSports ini diilhamkan oleh permainan yang sama, Defense of the Ancients. Walau bagaimanapun, peminat permainan biasanya percaya bahawa DOTA 2 adalah varian yang paling fleksibel dan kompleks antara keduanya. Sebab utama DOTA tidak sepopular Lol adalah siling kemahirannya yang agak tinggi.

Permainan kegemaran pemain Amerika Syarikat
Kaedah pembayaran di Amerika Syarikat

Kaedah pembayaran di Amerika Syarikat

Kebanyakan penekanan terhadap peraturan pertaruhan sukan di Amerika Syarikat diilhamkan oleh pengubahan wang haram dan jenayah terancang, terutamanya cara wang diproses. Ini bermakna bahawa penumpang AS harus berhati-hati apabila memilih kaedah pembayaran. A kaedah pembayaran yang baik hendaklah selamat, terjamin dan boleh dipercayai. Yang berkata, berikut ialah beberapa kategori kaedah pembayaran popular yang disyorkan kepada petaruh AS.

Kad Kredit dan Debit

Kad debit dan kredit adalah antara kaedah pembayaran yang paling banyak digunakan untuk pemain kasino di Amerika Syarikat. Salah satu sebab utama kad kredit/debit mempunyai daya tarikan global ialah kebolehaksesannya; hampir semua orang boleh mengakses dan menggunakannya. Beberapa nama besar dalam landskap permainan AS termasuk Visa, MasterCard dan American Express.

E-Dompet

E-dompet kini menjadi arus perdana dalam industri permainan dalam talian AS. Ia boleh menjadi kaedah pembayaran yang paling banyak digunakan di kasino dalam talian hari ini untuk kemudahan penggunaan, pemprosesan transaksi yang pantas dan keselamatan dalam talian. Walaupun PayPal popular di AS, Skrill dan Neteller pantas mengejar dari segi populariti.

Bilangan pilihan pembayaran yang disediakan untuk penjudi dalam talian terus meningkat dari hari ke hari. Terutamanya, Kad Prabayar, Baucar, Matawang Kripto semakin cepat diterima dalam industri atas dua sebab: keselamatan dan tidak mahu dikenali.

Kaedah pembayaran di Amerika Syarikat
Soalan lazim tentang pertaruhan di AS

Soalan lazim tentang pertaruhan di AS

Adakah pertaruhan eSports sah di AS?

Kesahihan pertaruhan eSports di AS adalah perkara yang rumit. Walaupun banyak pembuat taruhan meliputi pasaran pertaruhan eSports, ia masih belum menerima pendirian yang pasti dari sudut undang-undang. Ia kini kepada setiap negeri untuk membangunkan pendiriannya terhadap aktiviti itu.

Adakah pertaruhan eSports berbeza daripada pertaruhan sukan tradisional?

Kedua-dua eSports dan pertaruhan sukan berkongsi banyak persamaan, termasuk sistem pertaruhan dan proses pertaruhan. Perbezaan yang menonjol antara kedua-dua pasaran pertaruhan ini ialah kanak-kanak di bawah umur mengambil bahagian dalam acara eSports. Ini menimbulkan keraguan tentang kesahihan pertaruhan eSports di kebanyakan negeri.

Bolehkah penaruh eSports AS bertaruh dalam acara antarabangsa?

ya. Penonton esports di AS sentiasa boleh bertaruh pada acara eSports antarabangsa. Perlu diingat bahawa kebanyakan acara eSports utama, termasuk LoL dan CS:GO adalah antarabangsa terutamanya. Walau bagaimanapun, pemain sepatutnya boleh meletakkan taruhan pada kebanyakan kejohanan eSports.

Adakah terdapat sekatan umur untuk pertaruhan di AS?

Pada asasnya, pemain telah mencapai umur majoriti (sekurang-kurangnya 18 atau 21 tahun atau lebih, bergantung pada negeri) untuk meletakkan taruhan di tapak wang sebenar di AS.

Soalan lazim tentang pertaruhan di AS