10 Tapak Pertaruhan eSukan Terbaik dalam India

Populariti perjudian di India telah berkembang dengan pesat sejak dua dekad yang lalu, yang mungkin berterusan untuk beberapa dekad lagi. Menurut statistik, lebih daripada 80% penduduk pada masa ini berjudi sekurang-kurangnya sekali setiap tahun. Pasaran perjudian di negara ini memperoleh purata 60 bilion dolar AS setiap tahun, dengan sebahagian daripadanya dijana daripada perjudian haram.

Faktor penyumbang utama kepada pertumbuhan industri perjudian di India ialah perkembangan permainan dalam talian. Platform dalam talian memudahkan hampir semua orang mengakses peluang perjudian. Pembangunan teknologi dan pertumbuhan ekonomi negara telah banyak menyumbang ke arah itu, kerana akses kepada internet di India kini lebih mudah dan lebih murah berbanding sebelum ini.

10 Tapak Pertaruhan eSukan Terbaik dalam India
Nurul Aisyah
WriterNurul AisyahWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Pengendali kasino dalam talian juga telah banyak menyumbang ke arah peningkatan populariti perjudian di India. Sebagai permulaan, mereka menawarkan beribu-ribu pilihan perjudian yang berbeza, termasuk pertaruhan sukan, permainan kasino maya, permainan langsung dan slot, antara lain.

Pertaruhan sukan adalah antara yang paling pesat berkembang daripada semua pilihan. Cara lain di mana pengendali kasino menyumbang kepada pertumbuhan perjudian termasuk menawarkan bonus yang lumayan, menyediakan pilihan pembayaran yang mudah dan menjalankan kempen pemasaran yang berkesan.

Pertaruhan sukan dalam talian sedang pantas menjadi arus perdana dalam kancah permainan dalam talian India. Dengan pemain yang sentiasa mencari tapak pertaruhan eSports terbaik India, bilangan bookie yang meliputi acara eSports terus meningkat.

Sejarah pertaruhan esports di India

Pertaruhan eSports di India agak baharu. Walau bagaimanapun, seperti yang dinyatakan sebelum ini, ia masih berkembang pada kadar yang sangat pesat. Sebagai permulaan, bilangan platform dalam talian yang menawarkan pertaruhan eSports India telah meningkat kepada beribu-ribu. Ini kerana pemain India kini boleh mengakses kasino dalam talian antarabangsa yang menawarkan pasaran pertaruhan eSports. Kebanyakan daripada mereka menjadikannya lebih mudah dengan membenarkan transaksi dibuat menggunakan mata wang tempatan walaupun merupakan tapak antarabangsa.

Sejarah perjudian di India

Ramai pakar mendakwa bahawa perjudian di India bermula sejak 7300 SM. Itu terutamanya berdasarkan apa yang diterangkan dalam cerita Ramayana mitologi yang terkenal, yang menyebut dadu dan papan yang digunakan untuk berjudi. Kisah ini juga menggambarkan sikap positif terhadap perjudian, menunjukkan bahawa ia diterima umum dalam masyarakat. Mahabharat, yang ditulis sekitar 3200 SM, menggambarkan sikap yang agak negatif terhadap perjudian. Pakar sejarah mendakwa bahawa perjudian mungkin telah berputar di luar kawalan apabila Mahabharat ditulis dan tidak diterima umum dalam masyarakat.

Walaupun sikap negatif yang digambarkan dalam Mahabharat, perjudian terus berleluasa di India. Sebagai contoh, penganut Buddha menggunakan kacang pokok Vibhitaka sebagai dadu pada awal 300 SM. Permainan yang dipanggil Passa kemudiannya diperkenalkan apabila astragali menggantikan dadu. Selain itu, orang India juga mula berjudi pada haiwan. Perjudian tersebut termasuk pertaruhan pada pertarungan ram dan sabung ayam. Itu kemudiannya berkembang menjadi pertaruhan pada perlumbaan kuda.

Esports pada masa kini di India

Sejarah perjudian yang lebih terkini di India memerlukan peralihan daripada perjudian tradisional kepada pilihan dalam talian moden. Itu berlaku pada pertengahan hingga akhir 1990-an selepas internet memasuki domain awam. Pada masa itu, sangat sedikit orang yang mengetahui tentang perjudian dalam talian. Kerajaan juga mengenakan cukai yang tinggi ke atas pengendali kasino dalam talian, yang tidak menggalakkan mereka beroperasi. Ia mengambil masa beberapa tahun dan pengaruh dari Eropah dan Amerika untuk mempopularkan perjudian dalam talian di negara ini.

Pertaruhan sukan memainkan peranan paling penting dalam mempopularkan perjudian dalam talian di India. Itu benar terutamanya untuk kriket, yang sehingga kini masih menjadi sukan paling popular di negara ini.

Perubahan ketara dalam sejarah perjudian di India

Satu perubahan ketara kepada industri perjudian di India dalam sejarah baru-baru ini berlaku pada tahun 1867. Pada masa itulah Akta Perjudian Awam diluluskan menjadi undang-undang. Undang-undang menyebabkan hampir semua kasino ditutup kerana kebanyakan permainan perjudian dan loteri menjadi haram. Walau bagaimanapun, perniagaan itu terus berkembang maju di bawah tanah. Selepas mencapai kemerdekaan, 29 negeri berbeza di India dibenarkan untuk mentadbir sendiri perjudian. Akibatnya, perjudian menjadi sah di beberapa negeri, walaupun dengan banyak peraturan.

Masa depan pertaruhan sukan di India

Pada masa ini, pertaruhan eSports menyumbang kira-kira 5% daripada semua bentuk perjudian dalam talian, yang penting memandangkan betapa agak baharunya berbanding dengan pasaran tradisional. Pakar meramalkan bahawa peratusan akan lebih daripada mungkin tiga kali ganda dalam beberapa tahun. Mereka juga menjangkakan bahawa pertaruhan eSports akhirnya akan menjadi pasaran perjudian dalam talian yang paling popular. Ini kerana acara eSports boleh dipercayai, memandangkan ia biasanya paling kurang terjejas oleh sebarang kejadian semula jadi, seperti yang telah dibuktikan semasa kemuncak pandemik COVID-19. Pertaruhan eSports juga agak menyeronokkan.

Penyedia pertaruhan eSports juga akan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan di India. Sebagai permulaan, mereka berkemungkinan besar akan memperkenalkan lebih banyak peluang pertaruhan, menampilkan lebih banyak permainan baharu dan inovatif, dan memberikan tawaran yang lumayan untuk menarik lebih ramai pemain. Penambahbaikan teknologi dan peningkatan akses kepada internet juga akan menyumbang kepada pertumbuhan eSports di India.

Adakah kasino sah di India?

Status undang-undang India mengenai perjudian agak rumit. Sebagai permulaan, perjudian ditadbir secara bebas oleh setiap negeri. Ini bermakna perjudian dianggap sah di beberapa negeri dan sama sekali tidak sah di negeri lain. Di negeri di mana perjudian adalah haram, hukuman bagi kesalahan itu juga berbeza-beza. Di negeri di mana perjudian tidak dilarang, seperti Sikkim dan Goa, terdapat beberapa batasan mengenai permainan yang boleh dimainkan.

Menurut Akta Perjudian 1867, semua bentuk perjudian yang ada pada masa itu secara teknikalnya menyalahi undang-undang kecuali di negeri-negeri yang secara rasminya telah membuat undang-undang negeri bebas untuk menghalalkannya. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kesamaran mengenai perundangan eSports. Ini terutamanya kerana tiada akta telah diluluskan menjadi undang-undang yang secara khusus melarang warganegara daripada pertaruhan esports India. Itu terutama berlaku apabila bertaruh pada eSports dari kasino yang berpangkalan di luar negara.

Kerajaan India juga enggan menghukum pemain yang bertaruh pada acara eSukan. Ramai rakyat, termasuk mereka dari negeri yang menyalahi undang-undang perjudian, telah berjudi di eSports selama bertahun-tahun sekarang, dan tiada kes tertentu pernah menonjol mengenai isu itu.

Pertaruhan bertindak di India

Akta Perjudian Awam 1867

Akta ini adalah undang-undang pusat yang mengawal semua negeri India apabila parlimen meluluskannya. Mengikut undang-undang, menjalankan operasi perjudian atau bertanggungjawab terhadap seseorang adalah haram. Hukuman kerana berbuat demikian termasuk denda atau penjara sehingga tiga bulan. Akta itu juga melarang rakyat mengunjungi mana-mana rumah perjudian. Hukuman kerana melawat premis perjudian juga termasuk denda atau penjara sehingga sebulan.

Akta Pertandingan Hadiah 1955

Parlimen India meluluskan akta ini pada tahun 1955 untuk menyekat semua aktiviti perjudian yang mempunyai anugerah hadiah sebagai kemenangan. Akta itu melarang semua pertandingan yang menawarkan hadiah lebih daripada 1000 rupee untuk memenangi pertandingan nombor, gambar, silang kata, teka-teki atau abjad.

Akta Teknologi Maklumat 2000

Kerajaan melaksanakan akta ini untuk mengawal aktiviti siber, yang tidak dilindungi oleh mana-mana undang-undang sedia ada di India. Bagaimanapun, perbuatan itu gagal menyebut perkataan seperti pertaruhan atau perjudian, menyebabkan ia terbuka untuk ditafsir oleh mahkamah. Perkara itu masih belum diteliti lebih lanjut atau disemak, memberikan celah kepada penumpang dalam talian untuk beroperasi mengikut undang-undang. Perjudian dalam talian dilarang secara khusus di bawah Akta Taruhan Bombay di negeri Maharashtra.

Akta Perjudian Negeri Telangana 1974

Majoriti negeri India menganggap permainan kemahiran sebagai sah. Itu tidak berlaku di Telangana dan Arunachal Pradesh, yang mengikut Akta Perjudian Negeri Telangana. Akta ini mendapati permainan kemahiran menyalahi undang-undang.

Akta Perjudian Goa, Daman, dan Diu 1976

Tindakan ini menghalalkan beberapa bentuk perjudian di hotel lima bintang dan kapal luar pesisir. Akta itu juga tertakluk kepada pelbagai syarat seperti membayar yuran tidak berulang dan berulang.

Akta Peraturan Sikkim Perjudian 2005

Tindakan ini menjadikan Sikkim negeri kedua di India yang menghalalkan perjudian. Akta itu memberi pihak berkuasa kuasa untuk membenarkan aktiviti perjudian pada hari tertentu atau melesenkan rumah perjudian mengikut budi bicara mereka. Perbuatan itu juga menghalalkan perjudian internet.

Tindakan dan dasar penting lain yang mengawal industri perjudian di India termasuk Akta Pembayaran dan Penyelesaian 2007, Akta Polis Karnataka 1963 dan Akta Perjudian Awam J&K 1977, antara lain.

Permainan kegemaran pemain India

Daripada ratusan permainan esport berbeza yang tersedia, beberapa permainan khusus kelihatan lebih popular daripada yang lain di India. Itu terutamanya berlaku di kalangan pemain profesional. Beberapa faktor yang menyumbang kepada populariti termasuk hadiah yang lumayan, faktor keseronokan, dan bilangan peluang pertaruhan yang ditawarkan oleh permainan. Di bawah ialah beberapa permainan eSports yang popular di India.

Counter-Strike: Serangan Global

Permainan penembak orang pertama berbilang pemain ini telah menjadi antara permainan esports paling popular sejak ia dikeluarkan pada 2012. Ia membantu mengubah landskap di India dengan agak ketara kerana ia bertindak sebagai pintu masuk bagi ramai orang India untuk menemui pelbagai permainan esport yang tersedia untuk mereka untuk menikmati.

Dota 2

Dota 2 ialah permainan arena pertempuran berbilang pemain dalam talian yang dimainkan oleh dua pasukan dengan lima pemain di setiap sisi. Permainan ini agak biasa di India kerana ia membolehkan rakan bekerjasama untuk mengalahkan lawan. Juga, Dota 2 kejohanan biasanya menampilkan anugerah wang tunai yang sangat lumayan, menarik banyak pasukan dari India dan banyak negara lain. Itu menyumbang banyak ke arah populariti permainan.

Medan Pertempuran Tidak Diketahui Pemain

Permainan eSport ini tersebar luas di kalangan pemain kasual India. Sehingga 100 pemain boleh bermain pada satu masa. Pemain dijatuhkan ke atas peta, dan masing-masing berusaha untuk menjadi yang terakhir yang tinggal di peta untuk memenangi permainan. Ia mempunyai lebih daripada 30 juta pengguna aktif di India.

Kaedah pembayaran di India

Kad Bank

Kad bank adalah milik India kaedah pembayaran yang paling popular, terutamanya kad debit dan kredit. Menggunakan kad bank biasanya agak mudah kerana ia hanya memerlukan menaip butiran kad yang sah dan membenarkan transaksi. Walau bagaimanapun, kad bank biasanya digunakan untuk deposit sahaja.

Perbankan Mudah Alih

Perbankan mudah alih ialah satu lagi alternatif pembayaran yang popular di India. Itu biasanya dilakukan melalui aplikasi perbankan yang disediakan oleh pelbagai bank. Dengan menggunakan apl, penumpang boleh berurus niaga pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja menggunakan peranti mudah alih mereka.

Dompet mudah alih juga sangat popular di India. Pengguna boleh memautkan dompet mudah alih dengan kad kredit atau debit untuk membantu memuatkan akaun. Mereka kemudiannya boleh memindahkan wang ke dan dari dompet mudah alih dengan mudah. Beberapa faedah menggunakan dompet mudah alih berbanding kad perbankan termasuk masa pemprosesan yang lebih pantas dan kemungkinan meminta pengeluaran daripada kasino dalam talian.

Sistem Pembayaran Didayakan Aadhaar (AEPS)

AEPS merujuk kepada model perbankan yang membenarkan transaksi kewangan saling kendali dalam talian di ATM mikro atau tempat jualan melalui koresponden perniagaan mana-mana bank tetapi menggunakan pengesahan Aadhaar. Kaedah pembayaran hanya tersedia di India.

Pembayaran Data Perkhidmatan Tambahan Tidak Berstruktur (USSD)

USSD Payment ialah perkhidmatan pembayaran mudah alih yang inovatif yang membolehkan pengguna membuat pembayaran tanpa sambungan internet. Ia menggunakan saluran data perkhidmatan tambahan yang tidak berstruktur, membolehkan anda membuat pembayaran walaupun menggunakan telefon mudah alih asas. Pilihan ini agak berguna untuk mereka yang kurang bank di India.

Soalan Lazim

Adakah Pertaruhan Dalam Talian Sah di India?

Pertaruhan dalam talian hanya sah di negeri tertentu. Negeri-negeri yang berbeza di mana pertaruhan dalam talian adalah sah juga mempunyai pelbagai peraturan mengenai peluang pertaruhan dalam talian yang boleh dieksploitasi oleh pemain.

Bolehkah Mata Wang Tempatan Digunakan Semasa Pertaruhan di Kasino Antarabangsa?

Beberapa tapak pertaruhan eSports terbaik India membenarkan pemain India menggunakan rupee India sebagai mata wang untuk semua transaksi pertaruhan mereka, termasuk kasino antarabangsa. Itu memastikan penumpang tidak perlu risau tentang kadar pertukaran mata wang.

Adakah Pertaruhan eSports Popular di India?

Pertaruhan eSports masih dalam peringkat berkembang di India dan secara amnya di seluruh dunia. Ia masih agak baru berbanding pertaruhan sukan biasa dan permainan kasino seperti slot. Walau bagaimanapun, ia mempunyai kadar pertumbuhan tertinggi mengenai populariti, penunjuk yang baik bahawa ia berkemungkinan menjadi antara pasaran pertaruhan paling popular pada masa hadapan.

Bagaimanakah Seorang Penunggang Memilih Tapak Pertaruhan eSports Terbaik?

Penonton perlu mempertimbangkan beberapa faktor apabila memilih tapak pertaruhan eSports. Ini termasuk kepelbagaian permainan eSports yang ditawarkan, pilihan pembayaran, reputasi dan kemesraan pengguna. Pelancong juga boleh menyemak tapak ranking kasino yang boleh dipercayai untuk mendapatkan panduan lanjut.

About the author
Nurul Aisyah
Nurul Aisyah
About

Nurul Aisyah, yang bangga sebagai rakyat Pulau Pinang, adalah pakar utama untuk lokalasi kandungan kasino dalam talian di Malaysia. Gabungan uniknya antara pemahaman budaya yang mendalam dan kepakaran teknikal memastikan permainan kasino ber resonansi dengan pemain Malaysia.

Send email
More posts by Nurul Aisyah